مهندس اولیاء: شوراهای اسلامی نماد سپردن کار مردم به مردم است

یزدفردا " همایش دوروزه رؤسای شوراهای اسلامی استانها با حضور مهندس چمران رئیس عالی شورای استانها و مسئولین استان و اعضای شوراهای استان سراسر کشوردر محل هتل فهادان یزد برگزار شد.
به گزارش دفتر نماینده مردم یزد و صدوق:در این همایش مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق با ابراز خوشحالی از حضور اعضای محترم شوراهای اسلامی کشور در استان یزد با ذکر اهمیت شوراها در قانون اساسی جمهوری اسلامی و تجربه سه دوره برگزاری شوراها در کشور، شوراها را جایگاه مناسب برای رسیدگی به کار مردم توسط نمایندگان مردم دانست که موجب خواهد شد کارهای کلان کشور به نحو بهتری توسط دولت پی گیری و انجام شود.
مهندس اولیاء با اشاره به مذاکرات کمیسیون عمران مجلس در خصوص برداشت از قانون اساسی که شوراها وظیفه نظارتی و نه اجرایی دارند اظهار داشت ، در این زمینه باید با حضور حقوقدانان تفسیر شفاف تری از وظایف و اختیارات شوراها صورت گیرد تا درجهت اثر بخش تر شدن شوراها در مدیریت شهری حرکت کنیم .
عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس ، با بیان نگرانی هائی در مورد ثبات رویه و تصمیم گیری در مدیریت شهری از شوراهای اسلامی شهر، شهرستان و استان خواست ، مسیر خدمتگذاری بمردم را با انجام بیشتر تداوم بخشند.
عضو کمیسیون عمران مجلس تجربه شوراها را درکشورهای مختلف خوب ارزیابی کرد و اظهار امیدورای کرد که این همایش به دست آورد های خوبی در جهت بازنگری قانون شوراها برسد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا